Translate

sobota, 15 grudnia 2012

Axl Rose się starzeje...


Sama nie wiem, co mam napisać po tak długiej przerwie. Przez ponad dwa miesiące zbytnio nie interesowałam się blogiem, brakowało mi motywacji do napisania czegokolwiek. Choćby nawet: "Tak, żyjemy i mamy się dobrze". Rzeczywiście, i mnie, i psu nic się do tej pory nie stało. Nie zawieszam bloga, a może od czasu do czasu napiszę tu jeszcze coś niekoniecznie mądrego.
Nie wiem, czy po tym jak w ogóle nie komentowałam Waszych postów zechcecie tu jeszcze zajrzeć. Ale może uda mi się wszystko jakoś ponadrabiać? Zapewniam, że odwiedzałam większość blogów, wiem kto kupił jakie szelki czy obrożę, kto nad czym teraz pracuje ze swoim psem itp. Zawsze uważałam, że to dosyć ciekawe, móc dzielić się z innymi swoimi odczuciami. Czytając Wasz blogi, zawsze dawało mi to motywację, dowiadywałam się również, jak powinnam sama postępować z moim pieskiem. Na pewno jest to pewna forma nauki, z której nie zamierzam rezygnować. To wina bardziej mojego lenistwa, niż braku chęci. Mogłam kliknąć w link, przeczytać notkę, ale jednak na dodanie komentarza nie miałam siły :P
Mam dużo śniegowych zdjęć, jednak niestety nie na swoim komputerze. Trochę potrwa, zanim zdołam je tutaj jakoś przenieść, bo wciąż są w aparacie Oli :)
W każdym razie stwierdziłam, że dotrzymam chociaż obietnicy i napiszę parę słów, w związku z ukończeniem przez Axelka trzecich urodzin.
Bardzo cieszę się z każdego następnego dnia, spędzonego z tym psem. Nie żałuję żadnej podjętej decyzji. I choć wiele rzeczy mogłam zrobić inaczej, lepiej, to obecnie jest to mało ważne. Otrzymałam od tego psa coś wielkiego. Wiem, że Axel mnie kocha i szanuje, jako swoją właścicielkę. Były momenty, kiedy załamywałam ręce, rzucałam wszystko i mówiłam, że nic z tego nie wyjdzie. Myślałam wtedy, że to wina tego, że jest małym psem, że nie mogę z nim niczego osiągnąć. A jednak bardzo się myliłam. Wystarczyło tylko zmienić odrobinę podejście. Któregoś razu pomyślałam sobie: "Wszyscy robią ze swoimi psami coś niesamowitego, co sprawia im ogromną radość. Mogą podzielić się z innymi swoimi wrażeniami po treningach i pochwalić się, jak im idzie. Ja nie robię z Axelkiem niczego ciekawego. Nie wiem, po co piszę tego bloga, skoro tak naprawdę mój pies codziennie robi w kółko to samo i nie jest to wcale interesujące.". A kolejną myślą było: "Dlaczego by nie spróbować tego zmienić?". To niezwykłe, jak można się zmienić przez tak krótki czas. Zaczęliśmy ćwiczyć agility, skupiliśmy się na dopracowywaniu komend. Jeszcze około rok temu nie mogłam dojść z moim pieskiem do porozumienia. Co prawda może na to wcale nie wyglądało, ale to nie była prawdziwa, silna więź. Nie była po prostu tym, czego oczekiwałam. Nawet nie spodziewałam się, jak niewiele potrzeba, aby to zmienić. Zachodziło to powoli, stopniowo ja stawałam się łagodniejsza i bardziej cierpliwa, co skutkowało tym, że pies bardziej się skupiał i słuchał, co do niego mówiłam. Teraz niekiedy rozumiemy się bez słów. Nie potrzeba nam żadnych zachęt do wykonywania komend. To ma być forma zabawy, ma być wesoło. Nie musimy nikomu niczego udowadniać. Zabawne, ale kiedyś uważałam, że to ja będę uczyła swojego psa, tymczasem jest wręcz odwrotnie. Chociaż to ja oswoiłam go, dawałam mu jeść i pić, patrzyłam jak rośnie i z małego szczeniaczka staje się dorosłym psem, to najwięcej uzyskałam od niego samego. Axel nauczył mnie wielu rzeczy. Dzięki niemu stałam się bardziej odpowiedzialna (tak mi się przynajmniej wydaje :P), zaczęłam także więcej się uśmiechać i cieszyć z życia. Szczęście jest najważniejszą wartością w życiu każdego człowieka, ale psa również. Nie wyobrażam sobie wprost, że Axel mógłby nie pojawić się w moim życiu. I mimo, że z początku to dzięki niemu zostało one przewrócone do góry nogami, to teraz uważam to za normę. Chociaż ja i mój pies z pewnością nie jesteśmy całkiem normalni :D
Wiem, że nic nie jest idealnie. Popełniałam i popełniam cały czas błędy. Niektórych nie jestem w stanie naprawić, ale to nie szkodzi. Ważne, że teraz jestem bardziej doświadczona właśnie o te błędy i więcej ich nie popełnię. Axel nie wykonuje poleceń perfekcyjnie, z czego naprawdę się cieszę. Uważam, że z psem doskonałym moje życie byłoby po prostu nudne. A ja nie lubię, kiedy nic się nie dzieje :)
Mam też filmik, yeah! Takie podsumowanie naszych trzech wspólnych lat. Większość materiałów jest nowych. Niestety nie mam żadnych zdjęć ani filmików z okresu, kiedy Axel był mały. Pamiętam, że miałam parę w starym telefonie, ale stwierdziłam, że ich jakość jest tragiczna i kiedy wstawię je do filmiku, jeszcze bardziej się rozpixelują. Długo pracowałam nad jego zrobieniem i wyszedł trochę przydługi, ale jakoś nie miałam ochoty usuwania z niego czegokolwiek. Oglądnijcie, skomentujcie. Napiszcie co Wam się podoba, a co być może powinnam naprawić, na co zwrócić uwagę. Nie musicie pisać cały czas tylko: "Super filmik i post". To miłe, ale bardzo monotonne. Zwłaszcza, że pewnie niektórzy piszą to bez względu na to czy widzieli filmik i przeczytali notkę, czy nie. Ok, nevermind.

9 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego Axiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Axelciu super agilituje. Mądry z niego psiak. Najbardziej podoba mi się ostatnia sztuczka. Wszystkiego najlepszego najpiękniejszy psie na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Składamy z Leosiem spóźnione życzenia urodzinowe! :)
    Super filmik, faktycznie długi. Podobają mi się momenty z agility ;)
    Mam nadzieję, że nas też jeszcze odwiedzasz :P

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkiego najlepszego Axel. Trochę spóźnione ale wcześniej się nie znaliśmy. Tytus

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja Wam zazdroszczę agility! Ostatnia sztuczka jest świetna ;)
    Spóźnione, ale wszystkiego najlepszego dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne Cudo <3

    Kocham te mordeczki :)

    > http://goldheart2012.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Troszkę życzenia spóźnione, ale...
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin Axelku.! ;) 100 lat.! ;)
    Filmik świetny, a Axel po prostu przeuroczy.! ;)
    Dużo umie i oby tak dalej.! ;)
    Axel to mądry psiak.! ;)
    Zapraszamy do nas... :)
    Mamy nadzieję, że nas odwiedzisz...? :)

    Pozdrawiamy ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam, że życzenia spóżnione.Mimo to żyj Axelku 100 lat.Film świetny.
    Zapraszamy do nas .

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy następny post ?! Dodaj jak najszybciej proszę !!!

    OdpowiedzUsuń